Jak nie przytyć w Święta

2017-12-20T15:42:48+00:00 20.12.2017|Tags: , , , |

Wielkimi krokami zbliża się czas magicznych chwil spędzonych z bliskimi. Najczęściej towarzyszą temu nie tylko radość i dobry humor, ale też obfite posiłki, wielogodzinne biesiadowanie i alkohol…

Osobom przebywającym na dietach redukcyjnych, okres ten może wydawać się ciężkim do zniesienia. Pokusy czają się z każdej strony…. W artykule znajdziecie kilka banalnych trików, które sprawią, że Święta przetrwacie w dobrym humorze, aktualnym rozmiarze i bez zbędnych centymetrów w obwodach 🙂

Zacznijmy od samego przygotowania potraw

Już na tym etapie, w prosty sposób możemy sprawić, że przygotowane przez nas jedzenie będzie mniej obciążające dla naszego układu pokarmowego. Tradycyjne potrawy można lekko zmodyfikować i przyrządzić w lżejszej wersji. Przykładowo smażone ryby w panierkach możemy śmiało zamienić na ryby pieczone. Ilość oleju do wigilijnych śledzi możemy zredukować do połowy i zadbać o to, by użyty tłuszcz był dobrej jakości i wzbogacił naszą potrawę w cenne składniki odżywcze. Świetnie sprawdzi się tutaj olej lniany, tłoczony na zimno, bogaty w kwasy tłuszczowe omega-3. Tradycyjną kutię z makiem możemy przygotować z ograniczoną ilością miodu i owoców suszonych. Do deserów, zamiast ogromnej ilości cukru, wykorzystajmy dobrej jakości słodzik lub po prostu owoce.

Zachowaj zdrowe nawyki

Regularność posiłków będzie w tych dniach kluczem do sukcesu. Starajmy się nie pomijać żadnego z posiłków w ciągu dnia. Dzięki regularnym dawkom energii, zapobiegniemy wilczemu głodowi, który sprawia, że siadając do świątecznego stołu jest nam trudno zachować umiar. Staraj się wyodrębnić 4-5 posiłków i nie podjadać między nimi. Nie zapominaj o nawodnieniu. Wspaniale będzie, jeśli każdy posiłek poprzedzisz szklanką wody mineralnej.

Spokojnie… bez pośpiechu

Zasiadając do świątecznego biesiadowania – nie spiesz się. Jedz powoli. Nie nakładaj od razu trzech kawałków ciasta na talerzyk. Jeśli trzy nałożysz – trzy pochłoniesz. Zjedz jeden, na który masz największą ochotę, a dopiero potem zadaj sobie pytanie – czy rzeczywiście masz chęć na kolejny…

Aktywne Święta

Co by się nie działo zaplanuj sobie, że w świąteczne dni minimum godzinę dziennie spędzisz na świeżym powietrzu. Niech to będzie przynajmniej długi spacer, łyżwy z rodziną czy sanki (o ile pogoda pozwoli). Aktywnie spędzony czas sprawi, że szybciej spalisz kalorie, dotlenisz organizm, przyspieszysz metabolizm. Zyskasz energię, lekkość i dobre samopoczucie.

A po Świętach…

Wróć jak najszybciej do swojego planu dnia sprzed Świąt. Nawet jeśli podczas tych kilku dni, nie udało Ci się wytrwać w postanowieniach i popełniłeś kilka błędów… TO NIE KONIEC ŚWIATA. Parę odstępstw od diety wcale nie musi zaprzepaścić efektów, które udało Ci się uzyskać podczas diety 🙂

Set featured image 4

About the Author: